Imagino que sí.
Però, saps una cosa? jo també vull sortir primer. I en saps una altra? segons www.worldwidewebsize.com a Internet hi ha més de 27.000.000.000 de pàgines web, i d’aquestes, 26.999.999.999 també volen sortir primer (sempre hi ha algun despistat).
I doncs? què fem? tothom vol sortir primer!
Houston, tenim un problema… o no.
Tindríem un problema si només hi hagués una única primera posició, però per sort per nosaltres, resulta que n’hi ha una per cada tipus de cerca diferent.
Fent un càlcul matemàtic de la combinatòria de cerques (cada idioma té unes 400.000 paraules. i si comptem que les cerques tenen una mitjana de 3 paraules, dóna la xifra de 64.000.000.000.000.000 combinacions). Si dividim, per exemple, en castellà (800 milions de webs) resulta que toca a 80 milions de combinacions per cada web, i per tant, 80 milions de primers llocs són nostres. Ens pertoquen per estadística!.
Però no va així el tema. Perquè? perquè ens obsessionem a sortir primers en les cadenes de cerca més demandades. Un munt de gent competim per un petit número de paraules, uns pocs milers, que solen ser les genèriques (i les difícils) i abandonem la resta.
Fent cas a la estadística es podria dir que hi ha un 90% de cerques on els que surten primer hi surten gairebé “per casualitat”, sense haver lluitat per sortir-hi (Google hi ha de posar algú).
No val la pena competir per cadenes de cerca curtes (1 o 2 paraules). És molt més difícil sortir al davant i no ens assegura conversió en vendes, ja que aquestes cerques engloben un perfil d’usuari molt heterogeni que no te perquè ser el nostre client objectiu.
Competir per les cerques de 3 o 4 paraules, més concretes, ens aportarà clients de més qualitat, que cerquen allò que oferim, i per tant, tindrem moltes més possibilitats que ens compri.
Ja ho sabeu, 80 milions de primers llocs a Google us esperen !!!
Deixa un comentari