La majoria de botigues online, igual que les botigues físiques, tenen els seus períodes estacionals de vendes. En funció del sector hi ha èpoques de l’any en què la demanda augmenta de manera important.
Un bon exemple el tenim en el sector dels productes de jardineria, on durant l’estació primaveral augmenta de forma significativa la demanda, i ja no parlem de botigues de joguines, que en l’època nadalenca en un mes es poden fer més vendes que la resta dels mesos de l’any junts.
Una bona manera de no dependre tant de la “temporada alta” és desestacionalitzar.
I això com es fa?
Doncs Internet ens ofereix moltes eines a preus realment assequibles per trencar aquesta dinàmica.
– Cal incentivar les vendes la resta de l’any: promocionar productes de fora de temporada, newsletters, campanyes, promocions, etc.
– Es poden impulsar les compres per avançat de l’estil “Compra’l ara i t’estalviaràs el 10%”
– Aprofitar dates assenyalades: aniversaris, dia del pare o de la mare, halloween, etc.
– Una altra molt bona manera és la d’oferir productes complementaris. Per exemple, en una botiga de fitosanitaris, que l’època forta de vendes és a la primavera en la què hi ha la proliferació de plagues, es poden oferir barrets pel sol a l’estiu, eines de poda a la tardor, o trampes per insectes que ponen els ous durant l’hivern.
Així ens assegurarem mantenir un ritme adequat de vendes durant tot l’any. Tot i així… no us oblideu d’estar preparats per quan vingui l’època forta de vendes, que aquesta no la podem deixar escapar. 😉
Deixa un comentari