Vendre per internet no és una tasca fàcil, ja no. Fa uns anys potser si, però d’un temps ençà ja no hi ha gairebé cap sector del comerç electrònic que no pateixi una gran saturació de comerciants. Si volem tenir unes mínimes garanties d’èxit, cal dur a terme un seguit de passos que particularment crec imprescindibles. Són els següents:
1- Estudi de mercat. Allò que vull vendre per internet ja hi ha algú que ho ven? quants n’hi ha? A quin preu ho venen? Quants potencials clients hi ha, i per tant, hauré de compartir amb la meva competència? Què puc oferir quelcom diferent que faci que em triïn a mi i no a la meva competència?.
És necessari tenir respostes a totes aquestes preguntes per saber com hem d’enfocar el futur negoci virtual, o fins hi tot, aquestes respostes ens poden empènyer a deixar-ho estar.
En aquest post us dono pistes sobre com fer un bon estudi de mercat online.
2- Pla de negoci. No cal dir que un cop haguem decidit de tirar endavant el negoci, hem de valorar el cost econòmic que tindrà el projecte, infraestructura necessària, requisits legals, calendari, etc.
3- Crear una imatge de marca i corporativa. Un dels temes més sensibles. La marca us acompanyarà durant tot el projecte. Aquí no us podeu equivocar.
3- Creació de la botiga online. Aquí intervenen tot un seguit de professionals dels sectors del màrqueting, disseny, programació, usabilitat, SEO, etc. És una de les tasques més importants. La botiga virtual és la base sobre la que descansarà el nostre nou negoci.
4- Difusió i dinamització. Són moltes les persones que cauen en l’error d’invertir tots els esforços en crear una molt bona botiga virtual, però després no hi ha pressupost per a dinamitzar-la. Cal tenir previst des del primer moment (Pla de negoci) com es dinamitzarà el negoci, i reservar-ne les partides econòmiques pertinents.
Deixa un comentari